Dit werkt beter!
Vernieuwing interne werkwijze
Voor wie denkt dat tijdens de lockdown het leven stilstaat in Preston Palace, die heeft het mis! De interne processen zijn onder de loep genomen. Met als gevolg dat audits op alle afdelingen zijn gedigitaliseerd en een frisse blik is toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat hygiëne-, veiligheids- en technische normen naar een nóg hoger level worden getild.
Ultieme gastbeleving centraal
De uitvoering van dit uitdagende project ligt in handen van Peter van Ruth (Horeca). Samen met Monica van der Veen (HHD), die de schoonmaak expertise met zich meebrengt. De toezichthoudende taak binnen dit proces is weggelegd voor Paula Sogtoen (Facilitair). Dit drietal benadrukt het belang van optimale hygiëne en service waarbij de fysieke 'customer journey' altijd centraal staat. "Soms werk je al tijden op een afdeling en zie je niet meer hoe onze gasten het beleven. Door een extra paar ogen van een andere afdeling te betrekken, wordt jouw afdeling weer met een frisse blik bekeken. Daaruit kunnen verrassende suggesties komen. Bedenk zelf maar eens hoe je de aankomst, de parkeerplaats, de incheck, de hotelkamer, de restaurants, de barretjes en het zwemparadijs voor een eerste keer ervaart. Je ziet het door heel andere ogen, door de ogen van onze gast", volgens Van Ruth.
Controle
Het officiële startsein zal eind februari 2021 worden gegeven. Maandelijks wordt dan een audit gevolgd op een afdeling door een externe afdeling, de hotelkamers worden wekelijks gecontroleerd. "Het kan dus zijn dat een indoor kermis medewerker een hotelkamer controleert of een receptie medewerker een horeca afdeling. Deze rapportages gaan vervolgens naar het afdelingshoofd en geven naast de vaste controlerondes een extra inzicht. Door middel van een percentage hebben wij direct inzichtelijk hoe de afdelingen 'scoren' op gebied van hygiëne, service maar ook op veiligheid. Zijn er vaak storingen of mankementen, welke onderdelen vragen aandacht of gaan juist heel goed? Na ontvangst van de audit kan men direct actie ondernemen door bijvoorbeeld de afdeling Techniek en Onderhoud in te schakelen", aldus Van Ruth.
Succes
Deze nieuwe extra audits dragen - naast de vaste controle/schoonmaaktaken én de duizenden online gastenreviews - bij aan een waar mogelijk nóg hoger service level. "Preston Palace gasten krijgen een nóg mooiere beleving die hun verwachting zal overtreffen. Dit zal vervolgens resulteren in nóg hogere waarderingen en uiteindelijk in nóg hogere gastenaantallen in ons resort", zegt de enthousiaste Sogtoen. "Daarnaast krijgen werknemers de kans om ook buiten hun afdeling van grote waarde te zijn en met hun visie onderdeel te zijn van ons succes."
Onder de indruk
Autoriteiten die toezien op de naleving van de wetten en voorschriften omtrent voedselveiligheid en hygiëne, zoals de NVWA en Bureau de Wit, zullen ook onder de indruk zijn van deze vernieuwde audits. Het is voor deze instanties opnieuw een indicatie dat hygiëne, service en veiligheid hoog in het vaandel staan bij Preston Palace. Al met al is deze vernieuwing een upgrade voor iedereen.
Van links naar rechts: Monica, Paula en Peter